26 december, 2009

Twilight

OJ vad det är tyst om natten... Snön ligger på marken fortfarande o det är så mysigt att titta ut genom fönstret, hoppas den håller i sig ett tag till, jag vill gärna göra ett nytt försök med Manne på Pulkan.. han gillade inte läget sist då han va en smula dålig... Så jag tänkte prova igen nu när de kommer hem... :) Längtar efter de... så mycket...

Jag måste säga att det var en väldigt konstig jul i år, hade för det första NOLL julkänsla i kroppen... har ju haft ångest för det där med julen sedan jag vet inte när... kanske för jag visste att Henka skulle ha barnen hos sig i jul... Men jag överlevde, men det var jobbigt!

Jag vaknade upp kl 10.30 o kollade på telefonen, 3 missade samtal o 3 sms... ett samtal från jobbet o 1 sms från jobbet.. Jag skulle bli ledig då en utav vår brukare blev sjuk.

Vänder mig om o ligger kvar i sängen ett tag, är trött fast ändå pigg... Kommer på att det är julafton o vill helst ligga kvar i sängen, o inte göra nåt på hela dagen... men så kan man ju bara inte göra... Vi äter frukost o jag gör mig iordning, o Tobbe åker hem... Jag firar jul med mamam o lillbror, det var mysigt, men tomt.. tomt så tomt...

Vi åt mat, kollade på TV, o åt godis... sedan åkte jag hem, o sov... läääänge...


O nu jobbar man medans resten av befolkningen är ute o festar... hehe förstår inte varför det är sån grej att festa på juldagen... 2 gr i mitt liv har jag vart ute på juldagen, 1:a gången va jag på Otten, jag vet.. Otten.. men det var länge sen, när tillomed jag hade åldern inne att vara där, den gången kom jag åtminstone in.. För det gjorde jag inte förra året. min 2:a gång... usch nää... vi stog o frös som små tomte nissar, gick från ena kön till den andra o alltid va det lika mycket folk, o vakterna dö träliga, o säger att "Minsann så får ni stå här i kön i 2,5 timmar innan ni ens kommer in".. kul.. sen då.. när man är inne då? hur trångt o tråkigt är det inte då?? Nää tack sa vi o åkte hem... Eller nej vi åkte taxi till Max o käkade mat.. mumma.. Gudars vad hungrig jag blev nu.. ja men i vilket fall så tänkte jag då.. att "ALDRIG" mer ut på juldagen... näää eller jo kanske nångång...

Min bror skulle ut igår, det ska bli roligt o få höra om hans kväll..:)


Idag börjar Rean, det är kul.. fast jag sover ju först, efter min natt här, men jag hoppas jag hinner gå lite på Rean.. vore as kul.. shoppa shoppa shoppa... Har faktiskt Moah o Meyah kvar att köpa julisar till då vi ska fira jul på Måndag...


Nej undra om jag ska göra lite nytta...

Skulle kunna säga att det är min nya kille det här... jag menar.. jag är ju alltid vaken på natten, jag fryser jämt, o äter nästan inget... Men jag gillar inte blod som honom så...Men snygg är han.. Vampyren Edward...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar