06 december, 2009

Livet är underligt....

En dag ska alt vara ordnat.. ALLT... jag är så trött på att leva i kartonger.. uschan... jag har 7 kartonger med grejer som står i mitt vardagsrum o tar plats o samlar damm... jag ska köpa mig en hylla o lägga sakerna i, o jag va inne på Chilli o såg nåt så fantastiska snygga ord som man kan pryda bokhyllan med... I love it.. vill så gärna köpa ny matta till vardagsrummet oxå.. sätta upp hyllor osv.. vill ha ordning.. NU... jag trivs så himla bra i min lägenhet, men jag längtar efter ett stort hus... med en finfin trädgård... En dag... ja en dag så får nog jag mitt stora hus... det tror jag.. eller det vet jag.:)
Vet inte om jag sagt det tidigare men jag trivs så himla br amed mitt liv just nu... Nu är jag frisk från influensan.. allt som var jobbigt då är bra nu.. ingen feber, känner mig inte nedsatt eller hängig, jag är pigg o kry.. jag har allt jag önskar mig.. jag har ett jobb, vänner omkring mig, familj, o det bästa av allt.. jag har barnen, Barnen är mitt allt.. att vara utan de vaann vecka är en plåga för mig... Men de ska ju såklart vara hos sin pappa oxå, de älskar ju honom, o han älskar ju de. Jag tror de har vant sig vid det här livet nu, o trivs med det... De får ju liksom tid med båda oss till 100% varann vecka... jag trivs med livet som det är nu iaf, Att bo själv har varit o är nyttigt för mig, o jag vet att allt händer av en anledning, många gånger har jag stannat upp o undrar vad det är för mening med allt det här.. men jag tror jag har kommit på det nu... att allt det här har hänt är för att JAG ska växa som människa, få bättre självförtroende o lära mig att vara självständig, det är det jag uppnår nu. Jag tvivlar inte på att jag har gjort fel val i livet, snarare tvärtom.

I helgen så har vi tagit det lugnt, igår när jag skulle åka till stan för att träffa min bror så ringde Henka o behövde skjuts, han skulle till Linköping o köpa en bil så jag tänkte att det är klart jag ställer upp, han har ju trots allt ställt upp på mig oxå, lämnade av honoom o stressa tillbaka till Norrköping, möter upp min bror o vi tar en matbit på Maxi o går en sväng o kollar på rean... sedan bar det iväg hemåt där vi bara tog det lugnt med lördagsmys, barnen o jag. Idag åkte vi till Finspång till bror o barnen fick pyssla med att göra Marzipangrisar, haha vilka snygga de gjorde måste jag säga... Manne o Birk åt mest hela tiden på Marzipanen, hehe... Kul va det iaf..

Usch vad jag fryser.. undra om jag ska ta mig ett lååååångt bad med lite ljus på kanten... lite spa-kväll.. :) jaaaaa... det ska jag fan...
Imorgon ska barnen till Henka..:( en vecka utan de igen... Men jag jobbar så jag håller mig sysselsatt..:) det är skönt det...

nehe undra om jag ska pyssla lite här nu.. ska hålla mig vaken inatt.. ska sova imorrn för jag ska jobba natt... så då blire att hålla sig vaken till 4 eller nåt... haha jag vet att jag är lite knäpp... men take me as i am...

nej bada va det.. hej svej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar