04 december, 2009

Tack så mycket...

... Hej, mitt nanm är Svala Andersson, jag skulle varit hos er igår med min son Manne Andersson *tystnad* Jo o jag tittade helt fel på pappret o trodde vi skulle vara hos er den 12:e december, men jag råka se idag att vi skulle vart den 2:e december, så förlåt för att vi missade tiden, kan vi boka om den?...*tysnad* Jaha, men jag hittar inte er i bokningen igår, men ni skulle vart här idag kl 14..*panik* VA? är det den 2:e idag? Men oj.. gud förlåt.. jag trodde det va den 3:e.. *båda skrattar ett tag* men gud förlåt mig, för min virriga stil.. brukar hålla reda på såna saker, men nu är jag nog helt veckovild.. hmm.. ja jag vet inte.. Men kan ni komma nu? För Micke har inga patienter nu på eftermiddagen.. eeeeh.. ja men vi åker nu så vi är där till kl 15, tack o hej.*klick*

Snacka om förvirrad... kanske skulle ta o skärpa till mig.. vet inte varför jag är så förvirrad.. eller jo det vet jag.. men det håller jag för mig själv.. kul va det iaf...

Besöket vi skulle göra va på Ortopedmottagningen, Manne har fått inlägg för sina fötter, så förhoppningsvis kommer de räta på sig, o aatt han slutar ha ont. Lilla plutten.. så synd om honom.. som om det inte räcker med hans blödarsjuka, korta tungband (som är klippt), sneda nacke o fötter så har han eventuellt Ägg o fisk allergi... som ni fick läsa på bloggen för ett tag efter han tog svinsprutan o fick reaktion på den, o nu igår så hade de ätit fisk på dagis o han blev nåt förskräckligt röd o prickig o torr... Vi väntar fortfarande på att vi ska få tid till alergimottagningen för att göra pricktest... Så vi får väl se.. men nu undviker vi både fisk o ägg så gott det går...
Jag sa en gång när Manne va liten att det kommer komma ett syndrom som kommer uppkallas efter honom, elelr en bacill... o det verkar ju som om det är på god väg.. nej vars lite skämt osido i all den här jobbiga perioden.. jag vill att Manne ska må bra o vara frisk o sluta må dåligt... alltså visst han är glad o energisk o så o världens glädjespridare, men att han altid ska vara nedsatt pga nåt... Förhoppningsvis tar det slut snart..

I söndags åkte jag till Jönköping o inhandlade vintredäck som sedan en karaoke kompis satte dit på bilen i måndags... tack P... snällt av dig att erbjuda dig!
Det har vart ganska fullspäckad vecka den här veckan... det går så fort så det är inte klokt... Idag är det fredag redan o snart är de hos Henka igen..:( är så tomt utan de här hemma.. Hemmet blir liksom så mörkt, tyst,kallt o tråkigt...

Idag ska vi ha Fredagsmys, vi får besök så det blir ganska trevligt, fast innan så ska vi ner till stan o göra den osäker.. klippa Manne är tanken o sedan måste jag till banken o uträtta lite ärenden... jappz.. idag så mår jag ganska bra... har faktiskt mått väldigt bra en längre tid nu.. o jag vet att jag har många att tacka för det..

Först o främst vill jag bara säga tack till Jenny, min jobbarkompis som har gett mig många goda råd, som har funakt så bra, tack tack tack... Sedan vill jag tacka mina underbara vänner för allt stöd jag har fått under det här året, det betyder mycket för mig...

O tack till min mamma som ALLTID ställer upp för mig.. utan dig skulle jag nog inte fixa det..
Tack till Henkas mamma som oxå ställer upp när hon kan, vilket oftast är, det värmer att du vill hjälpa mig.

Jag tror jag avslutar bloggandet för dagen o gör lite nytta.. hej svej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar