02 november, 2009

När man går vidare!

Ibland mår man inte så bra, jag har haft en lång period då jag har mått väldigt dåligt psykiskt, Har inte riktigt tagit mig ur den svackan men är på god väg, jag är glad till ytan o så som jag alltid brukar vara men inuti är jag liksom off...
Allt som har varit de senaste 3 åren präglas liksom nu, Verkligheten har hunnit i fatt mig, såklart att den skulle göra det, ingen tvekan..
men den slog på hårdare än nånsin, det är inte så lätt alla gånger att vara skild o ha barn med nån man inte lever med, det blir små konflikter hela tiden,
för man är så olika o prioriterar så olika, o det blir störningsmoment hela tiden,
o jag är sån att jag måste få prata om det, men när den andre inte vill eller orkar eller ja jag vet inte så blir det att man blir irriterad o sur...
O jag hatar att vara sur.. orkar inte vara det längre...
vill ha bra kontakt, förstår inte varför det ska vara så svårt... Man har ändå levt ihop i 11 år, borde man inte vilja för barnens skull förska
vara sams iallafall?
Iallafall så har jag köpt en "KontaktBok" så vi ska kunna få lite inblick i vad barnen gör de veckorna är borta,
för barnen har svårtatt återberätta för en hel vecka, så på såsätt så kan man sitta o prata om den gångna veckan. Man skriver lite allmänt om
hur dagen har varit o vad man har ätit osv, o det gör man precis innan de ska gå o lägga sig, o barnen själva ska få bestämma vad som ska skrivas,
o sedan ska de få underteckna med sina namn,
eller ja iallafall tjejerna.
Idag för övrigt börjar mitt nya schema på jobbet,
fast idag är jag ledig, så teknisktsätt är det imorrn jag börjar, jag har som sagt fått schema på 95% så det betyder att jag kommer jobba mycket,
men det betyder oxå att jag kommer ha pengar till hyra o mat varje månad..:)
Har köpt mig en ny bil oxå då min andra paja... Kylaren läcker vatten, o JAG kan ju inte byta det själv så jag ställde den åt sidan o köpte en ny, har den andra ute på blocket o hoppas på att nån vill ha den, för den funkar ju om man bara byter kylaren.
Nån som vet nån som vill köpa en vinterbil??
Vad som händer i veckan?
Ja, Manne pluttus är sjuk idag så det blir lugna puckar,
Imorrn skulle jag behöva barnvakt, men det lutar väl åt att jag måste Vabba,
o det är inte kul så här i början på sitt nya joba liksom...
Jag Vabbade åt Henka sist Manne va sjuk o Moah va sjuk då oxå, fast jag hade jobbat natten, Hoppas Henka hör av sig om han kan Vabba åt mig,
för hjälpas åt tycker jag att vi kan göra...
Det är inte lätt att bo i ett land långt bort från sina släktingar...
Att bara ha en mamma o två bröder som dessutom har sina egna liv är ibland svårt.
Life sucks sometimes....!
Nej nu ska jag sluta... vi hörs igen... Hej svej!

2 kommentarer:

  1. många kramar till dig min älskade vän:)

    SvaraRadera
  2. Låter bra emd kontaktbok.. Kram

    SvaraRadera