30 oktober, 2009

Elsa Rut Henriksdóttir

Mitt lilla ElsaHjärta, idag har du namnsdag, Elsa står det på listan, tänk att du har ett namn, ett namn som vi aldrig fått ropat, ropat efter dig att maten är klar, ropat efter dig att vi ska läsa en bok, eller att vi ska gå ut.
Du har ett namn, vi säger det ofta, vi pratar om dig ofta, o Moah o Meyah nänmer dig alltid när vi träffar nya människor, de hade tyck så himla mycket om dig lilla hjärtat, Moah hade läst för dig ibland o Meyah hade lekt med dockor med dig, min lilla Elsagumman, du fattas oss varje dag, tänk om jag kunde få ha dig hos mig, allt är så rörigt o en aning jobbigt, o jag är ledsen att jag inte varit hos dig o tänt ljus så mycket, men idag kommer jag, med fin blomma o kort, o tänder det finaste ljuset av de alla, för du är den finaste stjärnan av de alla.
Du fattas mig, varje dag!
Sov gott min ängel, jag älskar dig!







1 kommentar: