16 december, 2009

Julstress är så tråkigt....

Stress, stress o åter stress... gud vad folk stressar inför julen.. till o med på radion så känner man stressen.. usch.. sätter hellre på en julskiva o softar o tar det lugnt... I ett varmt bad o med tända ljus.. gud så underbart....

Jag har jobbet hela helgen, o i torsdags tog jag en snabbvisit till Nypan, va väldigt trevligt o mysigt...
Har som sagt jobbat hela helgen o det va jätte bra.. jag trivs så himla bra där jag är, o alla mina fina jobbakompisar är helt underbara.. jag tror inte man kan ha en bättre arbetsplats...

I måndagsmorse så blev jag väckt av frita o de säger att Meyah har blivit sjuk, o jag i min tur ringer till Henka för att se om inte han märkte nåt på henne när han lämna henne på frita, o då hör jag att han oxå ligger sjuk, så jag körde henne dit så de fick ligga sjuka ihop, bara dumt att hon skulle komma hit o smitta ner mig o de andra i familjen, så hon o henka kompade ihop, sjuka o dana.. Senare på EM ska jag hämta Moah hos en kompis som hon följde med hem efter skolan, o hon såg sjukare än sjukast ut så jag körde henne oxå till Henka... så de sov där tills igår o mår mycket bättre nu, men fick vara hemma idag för att kurera sig. O nu ska jag åka o jobba o då ska de vara hemma själva en liiiiiiten stund då mamma ska hit o vara barnvakt, handlar inte om lång stund... men det är ju bra att man börjar prova.. för i höst får inte Moah frita längre eftersom hon är så stor o börjar i 4:e klass.. så hon kommer att vara hemma själv efter skolan... men men.. det är långt kvar..

Nehe undra om jag ska göra som alla andra o stressa till jobbet...

Tänker på Jessica o hennes lilla familj, igår kunde det sluta väldigt illa för de, då hennes kille krockade med en lastbil, han körde oxå en lastbil, men klarade sig, kan säga att jag har sett bilderna o han hade verkligen änglavakt!! Usch så fort saker o ting kan vända!!

Nej stress va det.. mooooooooooooot jobbet... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar