20 december, 2009

En vacker dag...

Kärlek... Lycka... Glädje... Man kan inte låta bli att känna ett lyckorus i kroppen av all snö, o solen framför allt... Det är ju så himla underbart...
Idag ska vi ut o åka pulka, det ska bli kul... hoppas vi hittar nån bra backe bara.. :)

I fredags va vi på busfabriken med Tuva o hennes mamma.. det var jätte kul, va länge sen vi träffades nu så det var roligt, eller Loligt som Manne säger...
Igår åkte jag till vårdcentralen med Manne, för det rann vätska ur hans öra, o han hade vart ferig o jätte gnällig under hela fredagen... o när jag säger till Manne att vi ska åka så skriker han Daaaaaaaiiiiiisssssssss, baaaaaaaaaaneeeeeeeeen (dagis barnen) Nää säger jag.. vi ska åka bilen till doktorn... Vi åker in till stan o passerar Mc Donalds, o han skriker Noooooonaaaaas, iiiiiipiiiiieeeeee.. (Mc Donalds Jippie) haha Jag tycker han är väldigt duktig för att vara 1 år o 9 månader... Men iaf.. det var ingen öroninflammation, o det är konstigt tycker jag för örat rann hela dagen... undra vad det beror på...
Vi åkte iaf hem o städade unden lite, åt lite mat o bakade pepparkakor...Pernilla va med o bakade, vi va väldigt kreaktiva, ja åtminstone tyckte Tobbe det som kom senare på kvällen o hade Tv mys med oss... Vi käkade Pizza o kollade på Tv... Meyah är väldigt förtjust i T, o klänger på honom som attans.. haha, när hon skulle gå o lägga sig så går hon o ger honom sin bok som hon hade på dagis, "Boken om Meyah" o tycker att han ska titta i den, o jag följer henne till sitt rum o då säger hon "Han kommer säkert tycka att jag va jätte söt när jag va liten" hahaha ja barn är ju roliga alltså..;)

Nu snart ska vi över till Henka o hämta pulkan o snowracern o sen bege oss in mot stan o hitta nån pulkabacke, vi ska träffa min mamma o Birk o Sóley, ska bli kul!!

Ha en bra 4:e Advent... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar