20 november, 2009

Äggallergi, såklart.. trodde jag nåt annat? Manne vanliga tur!

Svinsprutan alltså.. fasen vad den länmar spår efter sig, värker som attans i min arm... men ni ska se Manne...

Vi var alltså nere på VC igår o skulle vaccinera oss allihoppa.. men när vi väl kommer ner dit får vi veta att Moah o Meyah ska ta den genom skolan... men Manne får ta den o jag eftersom jag jobbar inom vården... sagt o gjort.. ett stick på ett kick.. bra som fan... kändes inget.. men vaknar i morse o har aj aj i armen... o Manne ser ut som en Clown... Värsta utslagen på kinderna o prickar över hela magen.. jaha.. Allergisk reaktion... åker ner till BVC för att visa upp honom för att jag ville att de skulle se, o han är nog allergisk mot ägg sa de... hon ville att vi skulle boka en läkartid, för att då oxå skicka en remiss för pricktest... o Spruta nr 2 som Manne ska ta blir på allergimottagningen... stackars plutten.. men det påverkar ju inte hans andning så det är ingen fara... men han ser rolig ut.. hehe

Väl nere på VC igår när Meyah får höra att hon INTE skulle ta sprutan.. börjar hon stooooor gråta, för hon ville så gärna ta den.. Modiga lilla flicka.. hehe Brukar ju vara tvärtom, som Moah då.. hon hade sån ångest så de ringde från skolan o ville vi skulle hämta henne för hon hade så ont i magen.. haha Ska ju börjas i tid... Men Snälla farmor hämtade henne då jag var på utbildning med jobbet, tack snälla!

Nej jag måste gå o väcka LilleMan, han sover ännu...

Vi hörs...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar