23 december, 2008

Det sägs....

Jag har sagt nu i tre dagars tid att jag sa julstäda.. men kommer aldrig till skott , har alltid kommit nåt annat ivägen, som tv´n tex! Men idag kommer jag inte undan.. Julen är imorgon o jag MÅSTE städa... tyvärr.. är så tråkigt att städa, men så skönt efteråt juh!! bara att ta sig i kragen o sätta igång.. men jag ska bara.....

Näää.. jag ska bara äta frukost o sen sätta igång!!! LOVAR!!!!

Igår så åkte Henka o jag till biltema o inhandlade ett par såna där "barnsäkert" klämmor, o sätta på skåpen i köket.. för våran lilla ManneBoy är så himlans klåfingrig.... så det är det bästa inköpet 2008!

Tack för era hälsningar i min förra blogg! Gulligt av er!!

Kanske ska skriva lite om min dag i stockholm...

I somras ansökte www.familjeliv.se omslagsmodeller till sin nya tidning som inte hade kommit ut ännu, den lanserdes i November. jag tänkte för mig själv att "shit, vad kul ddet skulle va o va omslagsmodell" De sökte som sagt en mamma med sin bebis, o Manne va då 4 Måndader! Så jag skickade in en bild på mig o Manne o tänkte att Äsch.. jag kommer ju inte komma med ändå, det är liksom 125 tusen medlemmar på denna sajt o chansen att de tar mig är VÄLDIGT liten. O jag fick inget mail, o tänkte.. aja.. det var iaf värt ett försö... Sedan tänkte jag inte mer på det, utan fortsatte som vanligt.
Men i Oktober hade jag fått mail från en tjej som heter Anna, som är chefredaktör på Familjeliv, o i det mailet stod det:"Hej Svala! I somras anmälde du intresse för att vara med på Familjelivs tidningsomslag och i vårt modereportage. Vi funderar nu på att göra ett modereportage med en mamma som har flera barn. Hur gamla är dina andra barn? Skulle ni kunna tänka er att bli fotograferade allihopa"?

O shit tännkte jag.. klart som fan att vi vill... så jag mailade tillbaka o vi bestämde att vi alla skulle vara med o vilken dag vi skulle komma upp, 20 November närmare bestämt, så vi befann oss i Stockholm hela den dagen o Studio Etoall! Fotografen heter Fredrik Etoall, han är superduktig! O Med oss fanss det stylist o sminkös, som fixade iordning oss! Vi blev superfina, o fotograferingen gick jättebra! o jag har bara sett ett kort o gud vad nöjd jag blev, jag har inga kort här hemma, men jag väntar med spänning på att få se hur de andra korten blev. Moah är gjord för att vara modell... ni skulle sett henne.. heheh hon poeserade, o hade sig som hon alltid hade stått där.. såå duktig!! meyah va lite tjurigare.. hon ville inte samarbeta först men hon mjukna framåt lunch där.. så det blev bra!! manne skötte sig Prima... Han va hur go o gullig som helst under förmiddagen men blev ganska grinig o ville inte alls... men Fotografen va jättenöjd med bilderna så det kändes bra!!

Så nu inväntar vi bara tidningen, o jag kommer visa er hur det blev, I februari kommer den ut! Den som väntar på nåt gott.. väntar aldrig för läääääänge....

Nu ska jag ta Manne som är uttråkad här!!!

Puss hej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar