18 november, 2008

Dags För uppdatering!!

Oj oj.. jag tror det är dags uppdatering här... så jag ska försöka göra mitt bästa.-...

Förra veckan va då en hektisk vecka minst sagt!! På måndagen kom en kompis över på lite lekLunch, det var Jenny o hennes som Leon, O pojkarna busade runt på golvet, hehe de babblade som om de förstod varann.. heh lite roligt att se faktiskt!! Sedan på kvällen fick manne feber igen (som vanligt).
Tisdagen va vi hemma iom feber dagen innan, o jag ringde VC för att tala om för de att NU har manne feber igen...Har vart ett antal gånger uppe på VC men LilleMan, men det händer liksom aldrig något mer än att de lyssnar på lungorna o tittar i örat! De kollade snabbsänkan en gång o den va ju förhöjd, men sedan inget mer! Så tråkigt eftersom Manne har vart så mycket sjuk nu!
Ringde iaf till de o bad om att få prata med våran doktor men telefontiden va slut o jag skulle höra av mig dagen efter o prata med honom! Jag frågade sköterskan om man kunde ha feber om man hade leukemi (Misstänkte det lite lätt pga att Manne har alltis så himla mycket blåmärken på underarmarna, benen o på magen, är blek, orkeslös) så jag frågade iaf o hon svarade oj, ja det låter ju inte så bra men ring imorrn till våran doktor!

Jag vart sjäv orolig när hon reagerade som hon gjorde på det jag sa... så jag sket i VC o ringde sjukhuset istället, o de vart lika oroliga som jag o jag fick en tid redag på Tordagen kl 9. Så jag satt o va hypernervös här på Onsdagen... kunde fan inte ens äta mat, hade ingen Aptit alls, så för att försöka driva tankarna nån annanstans så åkte jag till Black Horn med Mickis, tessan skulle föjlt med men hon kände sig krasslig så hon stannade hemma Trååååkigt!! men men.. vi hade kul iaf o övertog scenen (Som vanligt) haha

Ja.. vi åkte iaf till sjukan Manne o jag o vi fick träffa världens finaste läkare som tog mig på allvar o inget trams! Hon undeersökte Manne från topp till tå, o tyckte han verkade så pigg så, o kallade honom flera gånger för en fin liten prins o tykte han va sååå söt.! De tog massa blodprov på honom o han va så duktigt, lilla Manneplutten, ådern sprack dock o det blödde hejdlöst!! Men allt gick bra!! Vi satt på sjukhuset från 9-13... ja.. det va min förmiddag då! Vi fick åka hem eftersom han verkade så pigg o vänta på provsvaren så skulle de ringa mig den dagen! men vet ni???? De ringde inte.. jag trodde jag skulle gå under... fyy... Hade lovat att följa med Mickis till Rockbaren i Nyköping så vi åkte dit en lite sväng o kollade in alla hårdrockare där... haha fanns inga roliga iaf!!! Roligare kväll har jag haft!!

Men som sagt så ringde inte läkaren på torsdagen så jag tänkte.. men då ringer hon på fredag då.. men vet ni.. hon gjorde inte det.... så jag ringde upp på eftremiddagen o fick prata med en sköterska o hon talade om för mig att provsvaren va inom det normala iaf när det gällde Vita blodkropparna så jag pustade ut om det iaf.. men sänkan var förhöjd! Vi måste förmodligen göra om blodprovet sör Plodplättarna.. det provet gick åt skogen för hans blod Kaugulerade sig för fort. men hon ringde ju inte igår heller så jag vet inte vad jag ska ta mig till!!! Ringer de inte idag så kommer jag PERSONLIGEN att åka upp dit o begära att få journalen!!!!

Han är ju mycket piggare nu, o har inte haft feber på en vecka men samtidigt som detta pågår så lämnade vi bort våran hund ett tag för att se om han är allergisk mot honom o jag tror fan det är så... Det är säkert Allergin som har haft hans imunförsvar o han har dragit på sig infektioner hela tiden så vi får se vad läkaren säger!!! Håll tummarna att hon ringer idag!!!

Annars då?? jo då.. fullt upp denna vecka mä... På Torsdag ska hela familjen till Stockholm o göra en rolig grej som jag inte tänker tala om här just nu.. jag återkommer om det senare i veckan!! Ni lär ju läsa om det i tidningen oxå! men men... Nu ska jag ta o publisera denna långa blogg!!! Jag ska lägga upp en lite film på Manne o Leon när de lekte förra måndagen!!

Love Svala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar