10 september, 2008

Polisen o galna grannar...

O nu är jag rädd!!

Idag när jag satt vid datorn efter lunch frös jag så dant, så jag la jag mig i Meyahs säng under täcket o vila lite, Manne sov o Meyah kollade på TV o Moah va i skolan ännu. Jag vilar ett bra tag o Moah komem rhem från skolan o flickorna går ut o leker så jag vilar vidare, o råkar somna till en stund! Jag vaknar efter en kvart eller nåt av VÄRLDENS skrik inne hos grannen, det är de igen som bråkar.. det är andra gången på kort tid som jag blir störd av deras bråk, o herre min gud vad de skrek... kan tro att de misshandla varann där inne, så jag ringer 112 o ber de koppla mig till Polisen o jag ber de komma hit, o under tiden jag pratar med Polisen så får jag veta att det är fler grannar som har ringt till Polisen, o jag går ut på gården o ser fler grannar som står o pratar.. o helvete vilket liv det va!! Gap o skrik o hysteriska barn som är livrädda,(deras barn)! Precis innan polisen kom hit så hann pappan i familjen sticka med ena flickan med sig!
Det lugnade sig o vi står ute på gården o pratar lite! Vi hör att Polisen säger att de ska göra anmälan på det här, vad som hände vet vi inte... tyvärr!
Jag ringde sedan till Hyresvärden o sa att om inte detta slutar nu så ska vi flytta... det är va fan i mig droppen alltså.. inte nog med att vi behöver stå ut med massa klamp i trappen dag ut o dag in, både dagtid o nattetid, o massa skrik o oljud så måste man ringa Polisen! Fan.. tänk om mina barn hade vart utanför o sätt alltihoppa, o råkat ut för nåt!! Kanske ska tillägga att mina grannar är Muslimska, inget illa om de men de kan göra ett o annat ju, det har man sett!!! IDIOTER!!!!!
Nu är jag ganska rädd att han ska komma på att det va jag som ringde o komma o göra nåt mot oss!! Men som sagt.. fortsätter det här så flyttar vi...

2 kommentarer: