17 augusti, 2008

Kräftor blir till.. eeeeh... kokta rumpor!





Jappz.. då va gårkvällen förbi... En fartfylld kväll med sång o dans, eller dans blev det inget, men sång, o lite Yatzy, o juste, "Så kan det låta" oxå! Undra om grannarna klaga på oss.. så som vi gapa!! haha...


Jag Började kvällen med att försöka förvandla en kräfta till en prins, men det funkar visst bara på grodor, eller gör det verkligen det? Nån som har provat??



Min Kräfta blev till...





...En hund!





Så reslutatet blev inte som jag hade tänkt mig... Men det får duga!!!



Vi åt mat, henka är den ända som äter kräftor, haha han hade köpt ett HELT paket som han åt upp själv... Det är så äckligt med kräftor... De luktar iaf illa... fyy!! Blev inga pussar den kvällen.. usch!



Mickis O Danne hade köpt med sig "En påse Fest" som vi dekorerade med här hemma, bara för Henka skulle äta kräftor.. haha gud så fint!!





Jag åt Kycklingfilé, med Pomme o BearnéSås, gott, Mickis O Danne åt Paj o sallad!



Danne åt visst kräftstjärtar oxå!! Blää!!

















Vi Blev ju allt lite lulliga i hatten oxå, förresten.. är vi inte snygga i våra hattar!!













Henka mumsade i sig hela Kräftan, men den försökte rymma!!







Vi hittade den senare på köksbordet!!













Han ville slåss med oss...

...men vi vågade inte!

Jag döpte honom till Olle! Snyggve va??

Det var en trevlig kväll!

Kommer bli en slappardag, jag ska åka o hämta mina barn snart. Får se om jag solar senare oxå!


Jag ska iaf in o duscha nu!!
Snart är det skola för mina flickor!!


På Tisdag närmare bestämt!!
Vi hörs!


Love Svala!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar