05 november, 2009

Har så jävla svårt att förstå folk ibland!

Ibland förstår inte jag hur en annan människa tänker.. jag gör inte det.. jag har funderat hela dagen på om jag ska skriva en blogg om det här o jag kom fram till att det här är min blogg o vet ni.. jag får skriva vad jag vill om vem jag vill om vad jag vill så jag gör det...


Jag blir så himlans trött på hur folk behandlar andra... Vart finns det respekt? Varför kan man inte respektera varann bara för man är skild o har skaffat ny. Barnen ska väl komma i 1:a hand i vilket fall tycker jag.. men i det här fallet är det inte så!

Jag ligger hemma i influensan, med 1 utav 3 barn sjuk i influensa oxå, det betyder att 2 utav barnen ska behövas skjutsats till skola (är för långt för de att gå ensamma) o de ska ju oxå aktiveras, det är inte lätt för mig som har 38+ grader att göra det, Plus att LilleMan oxå är sjuk, han ska inte behövas dras ut med 40 graders feber fram o tillbaka, behöva bli väckt från middagsluren för att vi måste åka o hämta de andra i skolan. När ska han hinna bli bra o kurera sig? Jag rågade när jag blev dålig om han kunde ta barnen åt mig istället, o han säger nej jag är oxå sjuk, men han kan jobba, byta till vinterdäck på sin nya flickväns bil, va i djurparken...hmm.. Sjuk va?? Svar: Njaaa va!!! Men jag får lösa det här i allfall... bara att sätta sig själv åt sidan o ta hand om barnen..
Vi löste det så att Henka Lämnade o Hämtade igår på skolan vilket jag vart jätte tacksam för, nu till dilemmat...

Idag hämtade Henka tjejerna här hemma o lämnade de på skolan, (Manne hade ju 40 graders feber igår när han skull sova o jag 38 o det visste Henka om, o jag vill inte dra ut honom tidigt på morgonen o hur bra kör jag bil när jag inte mår bra?)
Iallafall så ringde jag senare under dagen för att fråga om det gick bra att lämna tjejerna o det hade det gjort, o då säger jag "Okey men du skulle hämta de mä va?" då svarar han "Nej jag vet inte om jag hinner det" Nehe.. när slutar du idag då? frågade jag, han svarar: Jag har redan slutat o är på väg till djurparken o ska titta på Lejonen, kl va 12.40, eeeehhh.. okey sa jag o la på! Det är det sista jag tänker höra av mig till honom... KAN MAN INTE RINGA O MEDDELA ATT MAN INTE SKA ELLER KAN HÄMTA SINA BARN PÅ SKOLAN EFTERSOM HANS EX FRU LIGGER SJUK SAMT HANS YNGSTA SON FÖR HAN HELLRE VILL IMPONERA PÅ SIN NYA TJEJ! Då får det vara så... Vart finns det RESPEKT???!!!

Till råga på allt, han har inte ens ringt o kollat så jag kom iväg o hämtade flickorna.. Han VET INTE om de är kvar på skolan.. han frågar inte hur Manne mår, när han vet att han fick inhalera igår o hade svårt med andningen, han har inte hört av sig sedan jag la på kl 12.40... varför kan man inte höra av sig o fråga hur det går? Jag va hans flickvän/fru i 11 år... betyder inte det mer än så här?? Nu när han har ny tjej... Ja då kommer visst allt annat i andra hand... Konstigt tycker jag.. Barnen va hans allt...

Jag tar det största ansvaret när det kommer till barnen.. läxor, tvättning av hår, klippning av naglar o hår, matlagning osv...

Jag har gjort mitt nu.. jag tänker vara likadan tillbaka.. varför ska jag va snäll o ställa upp när han inte gör det till 100% när de kommer till barnen??

Visst vi är skilda.. men vi är fortfarande föräldrar till våra barn... ska de få må bra?? Ja det tycker jag.. gör dom det när allt är så här.. Svar: nej..
Jag trodde vi kunde hjälpas åt, men det gör det tydligen inte...

Jag hade ställt upp på honom om han hade vart sjuk o det vet han.. för jag vill att barnen ska må bra, de kommer nr 1 för mig.. ALLTID!



4 kommentarer:

  1. Jag håller med dej!!! Barnen kommer i första hand!!! Hoppas det löser sig för dej! Krya på dej, kram

    SvaraRadera
  2. Hej gumman.

    Man blir upprörd när man läser ditt inlägg!

    Du har så rätt så rätt gumman stå på dig, du är kvinna = STARK

    1 sak är viktigaste här i livet och det är sina barn, och han ska sätta dig på en pedistal så mycket är du värd som har fött 3 underbara barn till honom.
    Jätteviktigt att stötta varann trots att man väljer att gå åt skilda håll.
    Han är en OMOGEN kille i min värld!!!!

    Du är bäst gumman!!!

    PUSSAR & KRAMAR FRÅN MIG MINIRE

    SvaraRadera
  3. Jag blir så arg när jag läser ditt inlägg, och samtidigt impad av dig som roddar 3 barn själv samtidigt som du är sjuk! En annan har ett barn, och då är vi ändå två vuxen...nä...guldstjärna till dig Svala. Fan vad du är bra.

    SvaraRadera