09 december, 2008

Fin dikt, till mig!

Igår så bar det av till mina kompisar lina O jessica, jag åkte dit o visa lite teknik man kan använda på sin bebis, min teknik visade sig vara funkerbar o lilla bebis kan slappna av! Eftersom resultatet visade sig vara bra, så fick jag denna dikt av Linas pappa, det är nog bland det finaste någon har gett mig!! En dikt!! En Dikt om mig!!!


En dikt om Svalas magiska händer.
En svala flög in
Genom fönstret en höst,
För att ge tvenne systrar
Sin yppersta tröst.

Hennes händer var äkta
Som mjukhetens barm,
Som silke som bomull
Så len och så varm.

Med frihet i sinnet
Så lugn i sin tro,
Nu får detta barnet
Sin sömn och sin ro.

Och tvenne föräldrar
Kan finna sin frid,
Med sitt stora ansvar
Efter ömhetens strid.

Vem är hon den kvinnan
Vart är hon ifrån?
Vilken dag kom hon hit
Säg kom hon igår?

Svala var namnet
Ifrån den Isländska ön,
Hennes magiska fingrar
Gav dem lön för sin bön.

Text: Anders Motander.
Tack så jätte mycket för den fina fina dikten! Jag är bara glad att jag kunde vara till hjälp!
Love Svala!

1 kommentar:

  1. Hej tjejen!

    Nu har du fått en utmaning av mig! =)
    Den finns på min blogg.

    Hoppas att det är bra annars.
    Kram Millan!

    SvaraRadera