01 december, 2008

Allergi!

Att leva med allergi eller inte?

Idag har jag en sån här jobbig Allergidag, näsan har runnit konstant här hemma idag, pappret har vuxit till berg på Vardagsrummsbordet, till slut ser jag fan inte ens TV´n... Till slut tar jag dammsugaren o damsuger av hela undervåningen, blev det bättre?? Svar: Nej! Jag kligar nästan sönder mina armar som är fulla av små små prickar som blir upphöjda o röda runt om! Går en liten stund, sedan börjar ögat klija.. jag klijar tillbaka SÅKLART för det går inte att hålla emot.. o det svullnar upp o blir illrött! Jag nyser o nyser.... O näsan rinner ännu mer... jag vet inte vart jag ska ta vägen.. jag hoppar in i duschen för ibland blir det bättre att bara rensa bort alla partiklar med vatten o tvål, men det blev inte bättre.. sitter här fortfarande i rent hem, nyduschad o klijar över allt fortfarande... just i sånna här stunder vill jag bara diööööö! Det är skit jobbigt.. jag blir på dåligt humör, pga att jag inte kan andas ordentligt o att det klijar ÖVER allt på mig... Jag orkar inte. Okey att jag orkar till en viss del men när det håller på så här hela dagen är det fördjävligt jobbigt!! Vill ju inte göra mig av med våran hund, det tar verkligen emot.. men just nu skulle jag inte ha nåt emot det... Finns det nån här som vet vad man ska ta för allergiTabletter mot pälsdjur, receptfria... då kanske det blir bättre!!?? Vill ju behålla hunden... men fortsätter det så här så....:(

Manne ligger ute i vagnen o sover sedan kl 10 nu är kl 13.25 haha han sover väldigt bra med andra ord!! Senare idag ska vi åka o hälsa på lina O Jessicas bebis Lova, ska bli jättekul o få se lilal underverket!! kanske lägger ut bild här sen om jag får det för Lina..!

Nu ska jag göra nån nytta!!

Love!

1 kommentar:

  1. Du kan väl gå till läkare och få receptbelagda tabletter o ta? :) då kanske de blir bättre you know!

    SvaraRadera